Logo jaguar mobile

Sukcesy na torach

Na przestrzeni lat Jaguar zbudował najszybsze i najbardziej rozpoznawalne sportowe samochody świata. Od zawsze ich potencjał ujawniał się zarówno na torach, jak i w trasie.

XK120 wywoływał furorę w surowej, powojennej Wielkiej Brytanii. W tamtych czasach był on najszybszym produkowanym samochodem świata, a jego niezawodność w sposób naturalny uczyniła go sportowym autem. Samochód zaliczył trzy zwycięstwa Alpine Cup oraz dwa w RAC Rally, a XK120 zakończyły Tourist Trophy w 1950 roku na pierwszym, drugim i trzecim miejscu.

William Lyons bardzo szybko docenił rozgłos, jaki wywołał wokół siebie wyścigowy Jaguar. Po wstępnych wizytach w Le Mans w 1950 roku, zgodził się na prace rozwojowe, których efektem był C-Type, zbudowany na silniku XK120.

Następca C-Type – D-Type, również czerpał z nowinek technologicznych, które stały się standardem w następnych dziesięcioleciach. Korzystał z samonośnej konstrukcji, wyposażony był w mocną monokokową kokpit kierowcy, z głównych mechanicznych elementów na ramie przestrzennej z przodu i z tyłu.

Projekt D-Type był do tego stopnia aerodynamicznie wydajny, że jego maksymalna prędkość wzrosła do 170mph a w czasie testów do wyścigu Le Mans w 1954 pobił zeszłoroczny rekord o 5 sekund. Dopiero w następnym roku D-Type ogłosił zwycięstwo w Le Mans. Następne zwycięstwo przyszło w 1957, kiedy D-Type ukończył wyścig na mecie jako pierwszy, drugi, trzeci, czwarty i szósty.

Twórcy marki Jaguar

Poznaj ludzi stojącymi za sukcesami samochodów Jaguar.


POZNAJ HISTORIĘ JAGUAR

Muzeum Dziedzictwa Jaguara oferuje fascynujący wgląd w historię tej niezwykłej Firmy.
 

50 LAT E-TYPE

W 2011 roku minęła 50. rocznica powstania Jaguara E-Type, jednego z najsłynniejszych i pożądanych samochodów w historii motoryzacji.

Jaguar na przestrzeni dekad

Śledź ewolucję Jaguara od lat 30. do dnia dzisiejszego i dowiedz się, jak stał się synonimem innowacyjnej i pociągającej wydajności.