Logo jaguar mobile
  • Jaguar XE

    Najbardziej zaawansowana efektywna i dynamiczna sportowa limuzyna jaką kiedykolwiek wyprodukowaliśmy.

  • Jaguar XF

    Śmiała linia nowego modelu XF zdecydowanie wyróżnia go z tłumu. Oferująca niedoścignione połączenie wyczucia układu kierowniczego, komfortu jazdy, wyrafinowania i osiągów luksusowa limuzyna jest równie ekscytująca, co oszczędna.

  • JAGUAR XJ

    Niezwykły design i najwyższa technologia. XJ jest modelem ustanawiającym nowy standard w swojej klasie.

  • Jaguar E-PACE

    Pierwszy kompaktowy SUV marki Jaguar.

  • JAGUAR F-PACE

    Nowy elektryzujący SUV o wysokich osiągach Jaguara łączy sportowe prowadzenie i spektakularny wygląd z praktycznością.

  • JAGUAR F-TYPE

    F-Type to prawdziwy sportowy samochód. Kolejna wersja zachowuje niepowtarzalny wygląd, niezapomniane uczucia z jazdy i niepowtarzalne osiągi czyli wszystkie cechy Jaguara.

  • JAGUAR I‑PACE CONCEPT

    Pierwszy w pełni elektryczny samochód w gamie modelowej.

  • SPECIAL VEHICLE OPERATIONS (SVO)

    Za sprawą zespołu wykwalifikowanych stylistów, inżynierów i techników, oddział SVO oferuje nowe możliwości personalizacji
    wybranego modelu.

Aktualności

NOWA RODZINA SILNIKÓW INGENIUM W JAGUAR LAND ROVER

Ingenium jest nową serią jednostek napędowych diesla oraz benzynowych, jaką marki wprowadzą do swoich modeli. Silniki stanowią przełom w zakresie wydajności oraz osiągów I pozwalają markom utrzymywać bardzo konkurencyjną pozycję względem konkurencji.

Jaguar Land Rover stworzyło własną, unikalną serię jednostek napędowych, które są w stanie sprostać rosnącym potrzebom klientów marek. Wydajność, niska masa własna, wysokie osiągi to cechy charakterystyczne dla nowych jednostek benzynowych i diesla.

Inżynierowie Jaguar Land Rover w centrach rozwojowych w Whitley oraz Gaydon stworzyli spójny aluminiowy blok silnika o kompaktowych wymiarach. Jest on wytrzymały a za razem daje możliwość zastosowania zarówno w jednostkach benzynowych jak i diesla.

Blok między pojedynczymi jednostkami dzieli również te same cylindry 500cc oraz tłoki umożliwiając jeszcze szersza aplikację między dużymi a małymi jednostkami napędowymi, co wyraźnie wpływa na ich efektywność oraz możliwości rozwojowe całej rodziny Ingenium. Jaguar Land Rover zainwestował 40 milionów £ w centrum rozwojowe Technical Centre w Whitley.

Wszystkie silniki diesla i benzynowe będą wyposażone w najnowocześniejsze turbosprężarki znacząco poprawiające osiągi szczególnie przy niższych prędkościach obrotowych silnika.

Modułowa konstrukcja nowych jednostek napędowych umożliwia dzielenie wielu komponentów między jednostkami diesla oraz benzynowymi. Rozwiązanie to podnosi, jakość pojedynczych komponentów, jest efektywne kosztowo oraz ułatwia proces produkcji, co przekłada się również na przyśpieszenie wdrażania nowych rozwiązań do samochodów produkcyjnych.

Ingenium dostarczy klientom Jaguar Land Rover więcej niż mogli kiedykolwiek oczekiwać po silnikach samochodu premium. Jednostki charakteryzować się będą wysokimi parametrami. Duży moment obrotowy przy niskich obrotach, szybką reakcja gaz oraz rekordowo niskie zużycie paliwa I emisja spalin.

Główną strategią inżynierów Jaguar Land Rover mającą mieć znaczący wpływ na osiągnięcie postawionych celów we wszystkich jednostkach jest diametralne ograniczę tarcia wewnętrznego silników.
Pierwsza jednostka napędowa z serii Ingenium to 2.0 Litra diesel znany z oznaczenia AJ200D. Silnik ma ograniczone tarcie aż o 17% względem obecnego odpowiednika. Parametr ten ma wpływ na wydajność jednostki, ale również sprawia, że silnik ten ma jedną z najlepszych elastyczności I szybkości reakcji wśród jednostek dostępnych na rynku.

Ingenium to sześć kluczowych rozwiązań technologicznych, które znacząco wpływają na zwiększone osiągi, niezwykłą wydajność oraz znacząco zredukowane tarcia wewnętrzne:

Łożyskowanie wałków rozrządu oraz wyrównoważających.
Komputerowo kontrolowane pompy oleju, które oszczędzają energię oraz dbają o dostarczenie optymalnej ilości oleju przy każdej prędkości obrotowej silnika oraz temperaturze jego pracy.
Komputerowo kontrolowane pompy wodne optymalizujące przepływ chłodziwa przez jednostkę dbające o optymalizację pracy silnika zależnie od temperatury, prędkości obrotowej oraz obciążenia jednostki. Obieg rozdzielony jest na dwa niezależne kanały, dzięki czemu w zimne dni nagrzewanie jednostki jest znacznie szybsze a co za tym idzie obniżona jest emisja spalin a silnik nagrzewa się szybciej, dzięki czemu również pasażerowie wcześniej mogą cieszyć się ciepłym powietrzem wewnątrz kabiny w zimowe dni.
Uproszczony system zaworów skonstruowany w formie modułowej.
Wały korbowe odsunięte od centralnej części bloku silnika.
Elektronicznie kontrolowane dysze chłodzące z opcją wyłączenia dla szybszego nagrzewania jednostki.

Wszystkie jednostki serii Ingenium wyposażone zostaną w zaawansowane, wysoko wydajne turbosprężarki, centralny bezpośredni wysokociśnieniowy wtrysk paliwa, zmienne czasy otwarcia zaworów oraz technologię Start-Stop.