Logo jaguar mobile
  • Jaguar XE

    Najbardziej zaawansowana efektywna i dynamiczna sportowa limuzyna jaką kiedykolwiek wyprodukowaliśmy.

  • Jaguar XF

    Śmiała linia nowego modelu XF zdecydowanie wyróżnia go z tłumu. Oferująca niedoścignione połączenie wyczucia układu kierowniczego, komfortu jazdy, wyrafinowania i osiągów luksusowa limuzyna jest równie ekscytująca, co oszczędna.

  • JAGUAR XJ

    Niezwykły design i najwyższa technologia. XJ jest modelem ustanawiającym nowy standard w swojej klasie.

  • Jaguar E-PACE

    Pierwszy kompaktowy SUV marki Jaguar.

  • JAGUAR F-PACE

    Nowy elektryzujący SUV o wysokich osiągach Jaguara łączy sportowe prowadzenie i spektakularny wygląd z praktycznością.

  • JAGUAR F-TYPE

    F-Type to prawdziwy sportowy samochód. Kolejna wersja zachowuje niepowtarzalny wygląd, niezapomniane uczucia z jazdy i niepowtarzalne osiągi czyli wszystkie cechy Jaguara.

  • JAGUAR I‑PACE CONCEPT

    Pierwszy w pełni elektryczny samochód w gamie modelowej.

Twórcy marki Jaguar

Ludzie którzy tworzyli markę Jaguar

Reputacja firmy Jaguar została zbudowana na umiejętnościach wybitnie utalentowanych przedsiębiorców, inżynierów, kierowców i projektantów.

Sir William Lyons

Bill Lyons urodził się w Blackpool w 1901 roku i od małego wykazywał zainteresowanie inżynierią. Kiedy miał zaledwie 21 lat zawiązał spółkę z Williamem Walmsley i stworzył firmę Swallow Sidecars, która przekształciła się z czasem w Jaguara. Pomimo tego, że nie był wykształconym rysownikiem, Lyons zaprojektował kilka najsłynniejszych Jaguarów, w tym XK120 Mark II i XJ6. Otrzymał tytuł szlachecki w 1956, zmarł w 1972 – 13 lat po przejściu na emeryturę.

Norman Dawies - twórca Jaguar Experience

Jako główny inżynier Jaguara, Norman Dewis spędził 36 lat badając i decydując, jakie wrażenie z jazdy powinny wywoływać produkowane samochody. Dołączył do firmy w 1952, aby stworzyć dział badań i z czasem wypracował ponad 600 procedur testowych.

Ustanowił on rekord D-Typem w 1953 i wziął udział zarówno w wyścigu Mille Miglia we Włoszech, jak i Le Mans. Norman za swój największy sukces uznał fakt opracowania tarczy hamulcowej we współpracy z Dunlop – wynalazku, który na przestrzeni lat uratował życia milionów ludzi.

Frank Raymond Wilton "Lofty" England

Z wykształcenia inżynier, Frank England dołączył Jaguar jako kierownik serwisu i był mózgiem sukcesu firmy na torach w 1950 roku. England szybko wykorzystał potencjał silnika XK i brał udział przy tworzenia C-Type.

Malcolm Sayer - specjalista od aerodynamiki

Dzięki pracy dla Bristol Aeroplane Company, Malcolmo Sayer stał sięspecjalistą od zasady aerodynamiki. Dołączył do zespołu Jaguara w 1952 roku. Sayer przyczynił się do stworzenia Jaguara C-Type, który jako pierwszy wygrał Le Mans – oraz zaprojektował kultowe D-Type, XJ13 i E-Type.

Ostatnim samochodem Malcolma był XJ-S. Niestety zmarł w 1970 roku, krótko przed wejściem auta do produkcji.

William Heynes - doskonały inżynier

We wczesnych latach działalności Jaguara to właśnie William Heynes przekonywał że firma potrzebuje własnego silnika. Odegrał on znaczącą rolę w rozwoju sześciocylindrowego silnika XK.

Heynes miał także niemały udział w zwycięstwie Jaguara w Le Mans: C, D oraz E-Type. Krótko po otrzymaniu odznaczenia CBE w 1969 roku, przeszedł na emeryturę.

Ian Callum - projektant XXI wieku

Jako 14-letni chłopak, Ian Callum, został zainspirowany widokiem oryginalnego XJ6 w salonie i zdecydował, że chce w przyszłości projektować Jaguary. Wysłał kilka swoich rysunków Billowi Heynes, który zalecił mu kontynuować karierę studiując kreślarstwo inżynieryjne i projektowanie przemysłowe.

W 2000 Callum osiągnął swój cel i został mianowany dyrektorem projektowym Jaguara. W tej roli nadzorował przekształcenia Jaguara, rozwijając nagradzane modele XK, XF i XJ modeli.