Logo jaguar mobile

RADOŚĆ Z JAZDY

Samochody marki Jaguar znane są ze swojej legendarnej wprost dynamiki jazdy; model XF jednak podnosi poprzeczkę jeszcze wyżej.

Model XF zapewnia zarówno wyśmienity komfort podróży, jak i pewne, sportowe prowadzenie, czyniąc każdą podróż ekscytującym doświadczeniem. Po raz pierwszy zarówno dla modeli z silnikami benzynowymi jak i z silnikami wysokoprężnymi dostępna jest opcja w postaci napędu na obie osie połączonego z systemem Intelligent Driveline Dynamics*, dzięki którym Jaguar XF jest jeszcze lepiej przystosowany do trudnych warunków na drodze.

*Dostępność w zależności od rynku.

NAPĘD NA OBIE OSIE I SYSTEM INTELLIGENT DRIVELINE DYNAMICS

Po raz pierwszy zarówno dla modeli z silnikami benzynowymi jak i z silnikami wysokoprężnymi dostępna jest opcja w postaci stworzonego przez Jaguara unikalnego napędu na obie osie połączonego z systemem Intelligent Driveline Dynamics* oraz Adaptive Surface Response (AdSR)** Unikalne oprogramowanie IDD, opracowane specjalnie w tym celu przez firmę Jaguar, posiada szereg finezyjnych algorytmów pozwalających w inteligentny sposób reagować na warunki panujące na drodze. System ten nie tylko reaguje na to, co się w danej chwili dzieje – on przewiduje możliwe zagrożenia, dzięki czemu nie tylko umożliwia on odzyskanie przyczepności w razie jej utraty, ale także pozwala na zapobiegnięcie tego typu sytuacji zanim w ogóle do niej dojdzie. System AdSR zwiększa możliwości Twojego Jaguara XF, automatycznie wykrywając różnice pomiędzy rodzajami nawierzchni przy każdej prędkości pracy silnika, co z kolei zapewnia maksymalną możliwa przyczepność podczas jazdy.

Dostępność w zależności od rynku.
*
System AdSR dostępny jest jako opcja w pojazdach z napędem na obie osie wyposażonych w układ Adaptive Dynamics.

LEKKA KONSTRUKCJA ALUMINIOWA

LEKKA KONSTRUKCJA ALUMINIOWA

Nowy model XF zawdzięcza wyśmienity komfort, doskonałe własności jezdne oraz niezrównaną dynamikę lekkiej płycie podłogowej opracowanej przez firmę Jaguar, zawierającej wiele elementów aluminiowych. Zapewnia ona rozłożenie mas niemal w idealnej proporcji 50:50, co doskonale wpływa na zwrotność i precyzję prowadzenia. Dodatkowo sprawia ona, że Jaguar XF jest o 190 kg lżejszy od poprzedniej wersji, co czyni go jednym z najlżejszych aut w swojej klasie. Niższa masa przekłada się także na oszczędność paliwa oraz bardziej korzystny poziom emisji CO2 wynoszący jedynie 104 g/km.

Samochody pokazane w materiałach filmowych zamieszczonych na stronie internetowej mogą nie odzwierciedlać najnowszych dostępnych modyfikacji i ulepszeń. Informacje na temat aktualnych specyfikacji można uzyskać, kontaktując się z najbliższym Dilerem marki Jaguar.

Pobierz broszurę
KOMFORT I WŁASNOŚCI JEZDNE

KOMFORT I WŁASNOŚCI JEZDNE

Jaguar XF żywo reaguje na polecenia kierowcy i oferuje niesłychanie wprost dynamiczne osiągi, zapewniając jednocześnie wysoki komfort jazdy. Jest tak po części dzięki zastosowaniu lekkiej, aluminiowej struktury, odznaczającej się niską masą oraz wyjątkową wprost sztywnością i wytrzymałością. Stanowi ona idealną podstawę dla zaawansowanego technicznie, dwuwahaczowego zawieszania przedniego oraz jego tylnego odpowiednika wykorzystującego zintegrowane wahacze (zawieszenie Integral Link), sprawiając, że w Jaguarze XF drzemie duch rasowego auta sportowego.

Samochody pokazane w materiałach filmowych zamieszczonych na stronie internetowej mogą nie odzwierciedlać najnowszych dostępnych modyfikacji i ulepszeń. Informacje na temat aktualnych specyfikacji można uzyskać, kontaktując się z najbliższym Dilerem marki Jaguar.

Konfigurator modelu XF

ALL SURFACE PROGRESS CONTROL

Opracowany przez firmę Jaguar system kontroli trakcji na wszystkich rodzajach nawierzchni (All Surface Progress Control – ASPC), będący w tej klasie pojazdów rozwiązaniem unikalnym, zapewnia kierowcy większe poczucie bezpieczeństwa podczas jazdy na śliskiej nawierzchni. Dzięki niemu możesz poczuć się pewnie podczas ruszania z ośnieżonego podjazdu, pokonywania oblodzonego wzniesienia czy też nawet podczas holowania przyczepy na mokrej trawie. System ASPC to działający przy niskich prędkościach tempomat, dzięki któremu model XF wyśmienicie radzi sobie w warunkach niskiej przyczepności, przy każdej pogodzie, pozwalając kierowcy skoncentrować się na wyborze właściwego toru jazdy.

*ASPC jest oferowany w standardzie we wszystkich wersjach silnikowych wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów.

SYSTEM CONFIGURABLE DYNAMICS

Zapożyczony z modeli F-TYPE, opcjonalny system Configurable Dynamics* umożliwia dostosowanie dynamiki jazdy modelu XF do osobistych preferencji kierowcy. Układ uruchamiany jest w momencie, kiedy za pomocą pokrętła JaguarDrive Control wybierzesz tryb dynamiczny (Dynamic Mode). Uruchomienie trybu Dynamic Mode sprawia, że do głosu dochodzi sportowa natura modelu XF. Reakcja na gaz staje się ostrzejsza, układ kierowniczy reaguje szybciej, a skrzynia biegów zmienia przełożenia w krótszym czasie i przy wyższych obrotach silnika.

*Układ Configurable Dynamics nie jest dostępny w wersji Pure, samochodach z silnikami o mocy 163 i 240 KM oraz w samochodach z ręczną skrzynią biegów.

SYSTEM ADAPTIVE DYNAMICS

SYSTEM ADAPTIVE DYNAMICS

Niezależnie od tego, czy przyspieszasz na autostradzie, pokonujesz ciasne zakręty na wiejskiej drodze czy też poruszasz się w ruchu miejskim, system Adaptive Dynamics* nieustannie dostosowuje reakcje modelu XF do warunków i stylu jazdy kierowcy. System nieustannie dostosowuje położenie amortyzatorów, zapewniając optymalną równowagę pomiędzy komfortem a opanowaniem.

*Dostępny jako opcja we wszystkich wersjach oprócz wersji Pure; dostępne w standardzie w wersji S.

ZAWIESZENIE ZE SZCZYPTĄ FINEZJI

ZAWIESZENIE ZE SZCZYPTĄ FINEZJI

Wytrzymałe i lekkie komponenty aluminiowe zostały wykorzystane także do budowy wyrafinowanego technicznie przedniego i tylnego zawieszenia modelu XF. Zastosowane z przodu rozwiązanie dwuwahaczowe, podobne do tego, jakie używane jest w modelu F-TYPE, zapewnia wiodące w tej klasie pojazdów zachowanie się auta na drodze. Rozwiązanie ze zintegrowanymi wahaczami tylnymi zapewnia odpowiednią sztywność, która jest niezbędna podczas dynamicznej jazdy, podnosząc jeszcze bardziej poziom komfortu i nadając modelowi XF jeszcze większą dynamikę.

Pobierz broszurę
ELEKTRYCZNE WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

ELEKTRYCZNE WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

Dostępne w modelu XF elektryczne wspomaganie układu kierowniczego (EPAS) oferuje doskonałe wyczucie i umożliwia precyzyjne sterowanie autem, wspomagając ruchy kierownicy natychmiast, bez żadnych opóźnień. System EPAS wykonuje precyzyjne obliczenia pozwalające na odpowiednie dostosowanie siły wspomagania, dostosowując ją do każdego zakrętu i manewru. System EPAS współpracuje także z innymi układami wspomagania, takimi jak system utrzymywania toru jazdy (Lane Keep Assist – LKA)* oraz układ wspomagania parkowania (Park Assist)*, zwiększając wygodę i bezpieczeństwo.

*Dostępne jako opcja.
Samochody pokazane w materiałach filmowych zamieszczonych na stronie internetowej mogą nie odzwierciedlać najnowszych dostępnych modyfikacji i ulepszeń. Informacje na temat aktualnych specyfikacji można uzyskać, kontaktując się z najbliższym Dilerem marki Jaguar.

JAGUARDRIVE CONTROL

JAGUARDRIVE CONTROL

System JaguarDrive Control pozwala na wybór jednego z czterech trybów: Standard, Eco, Dynamic oraz Rain Ice Snow. W każdym z tych trybów praca układu kierowniczego oraz mapowanie przepustnicy ulegają subtelnej zmianie. Tryb Eco zachęca do oszczędnej jazdy, podczas gdy tryb Dynamic sprawia, że auto bardziej dynamicznie reaguje na dodanie gazu i sprawia, że opór na kierownicy jest większy. Tryb Rain Ice Snow sprawia, że samochód przyspiesza ostrożniej i zapewnia większą przyczepność na śliskiej nawierzchni.