Logo jaguar mobile
  • Jaguar XE

    Najbardziej zaawansowana efektywna i dynamiczna sportowa limuzyna jaką kiedykolwiek wyprodukowaliśmy.

  • Jaguar XF

    Śmiała linia nowego modelu XF zdecydowanie wyróżnia go z tłumu. Oferująca niedoścignione połączenie wyczucia układu kierowniczego, komfortu jazdy, wyrafinowania i osiągów luksusowa limuzyna jest równie ekscytująca, co oszczędna.

  • JAGUAR XJ

    Niezwykły design i najwyższa technologia. XJ jest modelem ustanawiającym nowy standard w swojej klasie.

  • Jaguar E-PACE

    Pierwszy kompaktowy SUV marki Jaguar.

  • JAGUAR F-PACE

    Nowy elektryzujący SUV o wysokich osiągach Jaguara łączy sportowe prowadzenie i spektakularny wygląd z praktycznością.

  • JAGUAR F-TYPE

    F-Type to prawdziwy sportowy samochód. Kolejna wersja zachowuje niepowtarzalny wygląd, niezapomniane uczucia z jazdy i niepowtarzalne osiągi czyli wszystkie cechy Jaguara.

  • JAGUAR I‑PACE CONCEPT

    Pierwszy w pełni elektryczny samochód w gamie modelowej.

Play

Właściwości jezdne

Samochody marki Jaguar znane są ze swojej legendarnej wprost dynamiki jazdy; model XF jednak podnosi poprzeczkę jeszcze wyżej.

Model XF zapewnia zarówno wyśmienity komfort podróży, jak i pewne, sportowe prowadzenie, czyniąc każdą podróż ekscytującym doświadczeniem. Po raz pierwszy zarówno dla modeli z silnikami benzynowymi jak i z silnikami wysokoprężnymi dostępna jest opcja w postaci napędu na obie osie połączonego z systemem Intelligent Driveline Dynamics*, dzięki którym Jaguar XF jest jeszcze lepiej przystosowany do trudnych warunków na drodze.

*Dostępność w zależności od rynku.

NAPĘD NA OBIE OSIE I SYSTEM INTELLIGENT DRIVELINE DYNAMICS

Po raz pierwszy zarówno dla modeli z silnikami benzynowymi jak i z silnikami wysokoprężnymi dostępna jest opcja w postaci stworzonego przez Jaguara unikalnego napędu na obie osie połączonego z systemem Intelligent Driveline Dynamics* oraz Adaptive Surface Response (AdSR)** Unikalne oprogramowanie IDD, opracowane specjalnie w tym celu przez firmę Jaguar, posiada szereg finezyjnych algorytmów pozwalających w inteligentny sposób reagować na warunki panujące na drodze. System ten nie tylko reaguje na to, co się w danej chwili dzieje – on przewiduje możliwe zagrożenia, dzięki czemu nie tylko umożliwia on odzyskanie przyczepności w razie jej utraty, ale także pozwala na zapobiegnięcie tego typu sytuacji zanim w ogóle do niej dojdzie. System AdSR zwiększa możliwości Twojego Jaguara XF, automatycznie wykrywając różnice pomiędzy rodzajami nawierzchni przy każdej prędkości pracy silnika, co z kolei zapewnia maksymalną możliwa przyczepność podczas jazdy.

*Dostępność w zależności od rynku.
**System AdSR dostępny jest jako opcja w pojazdach z napędem na obie osie wyposażonych w układ Adaptive Dynamics.

LEKKA KONSTRUKCJA ALUMINIOWA

Nowy model XF zawdzięcza wyśmienity komfort, doskonałe własności jezdne oraz niezrównaną dynamikę lekkiej płycie podłogowej opracowanej przez firmę Jaguar, zawierającej wiele elementów aluminiowych. Zapewnia ona rozłożenie mas niemal w idealnej proporcji 50:50, co doskonale wpływa na zwrotność i precyzję prowadzenia. Dodatkowo sprawia ona, że Jaguar XF jest o 190 kg lżejszy od poprzedniej wersji, co czyni go jednym z najlżejszych aut w swojej klasie. Niższa masa przekłada się także na oszczędność paliwa oraz bardziej korzystny poziom emisji CO2 wynoszący jedynie 104 g/km.

KOMFORT I WŁASNOŚCI JEZDNE

Jaguar XF żywo reaguje na polecenia kierowcy i oferuje niesłychanie wprost dynamiczne osiągi, zapewniając jednocześnie wysoki komfort jazdy. Jest tak po części dzięki zastosowaniu lekkiej, aluminiowej struktury, odznaczającej się niską masą oraz wyjątkową wprost sztywnością i wytrzymałością. Stanowi ona idealną podstawę dla zaawansowanego technicznie, dwuwahaczowego zawieszania przedniego oraz jego tylnego odpowiednika wykorzystującego zintegrowane wahacze (zawieszenie Integral Link), sprawiając, że w Jaguarze XF drzemie duch rasowego auta sportowego.

ZAWIESZENIE ZE SZCZYPTĄ FINEZJI

ZAWIESZENIE ZE SZCZYPTĄ FINEZJI

Wytrzymałe i lekkie komponenty aluminiowe zostały wykorzystane także do budowy wyrafinowanego technicznie przedniego i tylnego zawieszenia modelu XF. Zastosowane z przodu rozwiązanie dwuwahaczowe, podobne do tego, jakie używane jest w modelu F-TYPE, zapewnia wiodące w tej klasie pojazdów zachowanie się auta na drodze. Rozwiązanie ze zintegrowanymi wahaczami tylnymi zapewnia odpowiednią sztywność, która jest niezbędna podczas dynamicznej jazdy, podnosząc jeszcze bardziej poziom komfortu i nadając modelowi XF jeszcze większą dynamikę.

SAMOPOZIOMUJĄCE SIĘ TYLNE ZAWIESZENIE PNEUMATYCZNE*

Nawet przy pełnym załadowaniu samopoziomujące się tylne zawieszenie pneumatyczne Jaguara XF Sportbrake zapewnia komfort i precyzyjne prowadzenie. System ten automatycznie pompuje amortyzatory pneumatyczne, aby zrównoważyć ciężkie ładunki i pomaga zapewnić wypoziomowanie podwozia o odpowiedni prześwit pod samochodem. 

*Standard w modelu XF Sportbrake. Niedostępne w modelu XF Sedan.

SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE INGENIUM

Model XF dostępny jest z dwoma dwulitrowymi, czterocylindrowymi silnikami wysokoprężnymi z turbodoładowaniem o mocy 163 KM* oraz 180 KM*. Dzięki zaawansowanej technologii oraz w pełni aluminiowej strukturze, silniki Ingenium osiągają imponujące wyniki w zakresie zużycia paliwa oraz emisji CO2.

*O dostępność zapytaj sprzedawcę

Zobacz specyfikacje
3.0L V6 300KM TWIN TURBOCHARGED DIESEL

3.0L V6 300KM TWIN TURBOCHARGED DIESEL

Silnik wysokoprężny z dwiema turbosprężarkami w układzie V6 o pojemności 3,0 litra zapewnia wyjątkową moc, moment obrotowy i właściwości jezdne. Silnik ten wykorzystuje innowacyjną, opracowaną przez Jaguar Land Rover technologię sekwencyjnego podwójnego doładowania, dzięki której moc dostarczana jest płynnie i błyskawicznie niezależnie od prędkości pracy silnika, a także dwufazowy układ chłodzenia wodą pozwalający na znaczną oszczędność energii.

WYRAFINOWANE SILNIKI BENZYNOWE

WYRAFINOWANE SILNIKI BENZYNOWE

Wszystkie silniki benzynowe dostępne w modelu XF zapewniają doskonałe osiągi, osiągając jednocześnie jeszcze lepszą wydajność. Trzylitrowy silnik benzynowy V6 ze sprężarką mechaniczną – ten sam silnik, który napędza także sportowy model F-TYPE, oferuje moc 380 KM i moment obrotowy 450 Nm. Zbudowany w całości z aluminium silnik zapewnia natychmiastowy dostęp do wysokiej wydajności i momentu obrotowego przy dowolnej prędkości, wydając z siebie unikalny dźwięk.

*Niedostępne dla modelu XF Sportbrake.

AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW

AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW

Znajdująca się na wyposażeniu modelu XF ośmiostopniowa przekładnia automatyczna zmienia biegi w mgnieniu oka, sprawiając że auto nabiera prędkości bez żadnego wysiłku. Jej atuty to szybki czas reakcji, efektywność i płynność działania. Przekładnia, wyposażona w nowoczesne pokrętło wyboru trybu pracy w kolorze satynowej czerni, pozwala szybszą zmianę biegów, dynamiczną zmianę biegu na niższy w trybie Dynamic Mode oraz na szybsze wchodzenie na wyższy bieg w trybie Eco Mode. Automatyczna skrzynia biegów daje kierowcy możliwość ręcznej zmiany przełożeń za pomocą łopatek zamontowanych za kierownicą, dzięki czemu osiągi auta są dostępne na wyciągnięcie ręki.

RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW*

Ta wyjątkowo lekka i zaawansowana technologicznie sześciostopniowa manualna skrzynia biegów pozwala modelowi XF wspinać się na wyżyny w zakresie wydajności. Jej obudowa wykonana ze stopu aluminium, wydrążone wałki i zębatki z pustymi przestrzeniami znacząco obniżają jej masę, czyniąc ją najlżejszą w swojej klasie. Zaprojektowana specjalnie na potrzeby sportowej jazdy, skrzynia ta zmienia biegi szybko i płynnie, zapewniając najwyższy poziom komfortu.

*Ręczna skrzynia biegów dostępna jest w modelu z 4-cylindrowym silnikiem E-Performance o pojemności 2,0 litra i mocy 163 KM oraz z 4-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym Ingenium z turbodoładowaniem o pojemności 2,0 litra i mocy 180 KM. Dostępność zależna od rynku.
Samochody pokazane w materiałach filmowych zamieszczonych na stronie internetowej mogą nie odzwierciedlać najnowszych dostępnych modyfikacji i ulepszeń. Informacje na temat aktualnych specyfikacji można uzyskać, kontaktując się z najbliższym Dilerem marki Jaguar.

ALL SURFACE PROGRESS CONTROL

Opracowany przez firmę Jaguar system kontroli trakcji na wszystkich rodzajach nawierzchni (All Surface Progress Control – ASPC), będący w tej klasie pojazdów rozwiązaniem unikalnym, zapewnia kierowcy większe poczucie bezpieczeństwa podczas jazdy na śliskiej nawierzchni. Dzięki niemu możesz poczuć się pewnie podczas ruszania z ośnieżonego podjazdu, pokonywania oblodzonego wzniesienia czy też nawet podczas holowania przyczepy na mokrej trawie. System ASPC to działający przy niskich prędkościach tempomat, dzięki któremu model XF wyśmienicie radzi sobie w warunkach niskiej przyczepności, przy każdej pogodzie, pozwalając kierowcy skoncentrować się na wyborze właściwego toru jazdy.

*ASPC jest oferowany w standardzie we wszystkich wersjach silnikowych wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów.

SYSTEM CONFIGURABLE DYNAMICS

Zapożyczony z modeli F-TYPE, opcjonalny system Configurable Dynamics* umożliwia dostosowanie dynamiki jazdy modelu XF do osobistych preferencji kierowcy. Układ uruchamiany jest w momencie, kiedy za pomocą pokrętła JaguarDrive Control wybierzesz tryb dynamiczny (Dynamic Mode). Uruchomienie trybu Dynamic Mode sprawia, że do głosu dochodzi sportowa natura modelu XF. Reakcja na gaz staje się ostrzejsza, układ kierowniczy reaguje szybciej, a skrzynia biegów zmienia przełożenia w krótszym czasie i przy wyższych obrotach silnika.

*Układ Configurable Dynamics nie jest dostępny w wersji Pure, samochodach z silnikami o mocy 163 i 240 KM oraz w samochodach z ręczną skrzynią biegów.

SYSTEM ADAPTIVE DYNAMICS

SYSTEM ADAPTIVE DYNAMICS

Niezależnie od tego, czy przyspieszasz na autostradzie, pokonujesz ciasne zakręty na wiejskiej drodze czy też poruszasz się w ruchu miejskim, system Adaptive Dynamics* nieustannie dostosowuje reakcje modelu XF do warunków i stylu jazdy kierowcy. System nieustannie dostosowuje położenie amortyzatorów, zapewniając optymalną równowagę pomiędzy komfortem a opanowaniem.

*Dostępny jako opcja we wszystkich wersjach oprócz wersji Pure; dostępne w standardzie w wersji S.

ELEKTRYCZNE WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

Dostępne w modelu XF elektryczne wspomaganie układu kierowniczego (EPAS) oferuje doskonałe wyczucie i umożliwia precyzyjne sterowanie autem, wspomagając ruchy kierownicy natychmiast, bez żadnych opóźnień. System EPAS wykonuje precyzyjne obliczenia pozwalające na odpowiednie dostosowanie siły wspomagania, dostosowując ją do każdego zakrętu i manewru. System EPAS współpracuje także z innymi układami wspomagania, takimi jak system utrzymywania toru jazdy (Lane Keep Assist – LKA)* oraz układ wspomagania parkowania (Park Assist)*, zwiększając wygodę i bezpieczeństwo.

*Dostępne jako opcja.

JAGUARDRIVE CONTROL

JAGUARDRIVE CONTROL

System JaguarDrive Control pozwala na wybór jednego z czterech trybów: Standard, Eco, Dynamic oraz Rain Ice Snow. W każdym z tych trybów praca układu kierowniczego oraz mapowanie przepustnicy ulegają subtelnej zmianie. Tryb Eco zachęca do oszczędnej jazdy, podczas gdy tryb Dynamic sprawia, że auto bardziej dynamicznie reaguje na dodanie gazu i sprawia, że opór na kierownicy jest większy. Tryb Rain Ice Snow sprawia, że samochód przyspiesza ostrożniej i zapewnia większą przyczepność na śliskiej nawierzchni.