Jaguar I‑Pace
Idealny Do Miasta

NEWSLETTER ELEKTROMOBILNOŚĆ
Jaguar I&#8209;Pace<br />Idealny Do Miasta

MIASTO TO JEGO ŻYWIOŁ. DLACZEGO I‑PACE JEST ODPOWIEDZIĄ NA WSPÓŁCZESNE POTRZEBY?

Samochody w pojedynku z miastami przeważnie są skazane na nierówną walkę. Co innego nowy I‑Pace. Wizjonerski, elektryczny Jaguar odpowiada na wyzwania współczesnych aglomeracji jak żaden model premium przed nim. Poznaj jego cechy, które zmieniają nie tylko doświadczenie jazdy, ale i cały otaczający świat.

Gdy miasta stają się coraz bardziej zatłoczone i zanieczyszczone, samochody stają w nich coraz niechętniej widzianymi gośćmi. Korzystanie z nich w centrach już także polskich aglomeracji wiąże się z coraz większymi problemami i kosztami. Problemu nie stanowią jednak samochody same w sobie, tylko ich określone wady. Według krajowego Resortu Energii, transport drogowy odpowiedzialny jest za blisko 5% emisji pyłów i 32% emisji tlenków azotu. Dochodzą do tego jednak jeszcze inne problemy systemowe, takie jak nieefektywne wykorzystanie wymiarów nadwozia, przez które samochody zajmują na drodze dużo miejsca.

Potrzebne są zmiany. Przynosi je Jaguar. Brytyjski producent jako pierwszy wprowadził na polski rynek model klasy premium zaprojektowany od podstaw jako elektryczny. Jego przewagi te najlepiej widać tam, gdzie z samochodu korzystamy najwięcej, czyli właśnie w mieście.

Samochody elektryczne z definicji mają tutaj największe pole do popisu. Brak emisji szkodliwych dla zdrowia substancji rozwiązuje jeden z najbardziej palących problemów polskich miast. Oprócz satysfakcji z działania na korzyść społeczeństwa, właściciele I‑Pace'ów mogą liczyć z tego tytułu także na szereg udogodnień. Już teraz także w polskich miastach kierowcy samochodów elektrycznych mogą liczyć na zwolnienia z wielu opłat i liczne przywileje, jak choćby możliwość jazdy buspasem.

Korzystanie z samochodu elektrycznego jest znacznie tańsze w mieście przede wszystkim pod względem zakupu energii. Według niezależnych wyliczeń opracowanych w oparciu o urealnione badania poboru energii WLTP, koszt przejechania Jaguarem I‑Pace stu kilometrów w mieście wynosi niecałe 12 zł. Przy obecnych cenach paliw jest to równowartość niecałych 2,5 litra benzyny bezołowiowej. Tymczasem tradycyjne samochody z napędem spalinowym, które dysponowałyby podobnymi osiągami, potrzebują do pokonania takiego dystansu w terenie zabudowanym od 13 do 15 litrów benzyny.

I‑Pace góruje nad nimi nie tylko kosztami eksploatacji, ale i samym charakterem prowadzenia. Dzięki konstrukcyjnej przewadze napędu elektrycznego (maksymalny moment obrotowy dostępny od 1 obr./min), rewolucyjny Jaguar wyróżnia się imponującym, nieprzerywanym zmianą biegów przyspieszeniem i niezrównanym poziomem elastyczności przy każdej prędkości.

Elektryczny napęd reaguje na komendy kierowcy bez żadnego wysiłku, dźwięku czy wibracji. Kolejną zaletą wynikającą z tego rozwiązania jest większa przestronność kabiny. Kompaktowe i łatwe do efektywnego rozłożenia elementy układu napędowego pozwoliły konstruktorom wygospodarować w kabinie dużą ilość miejsca dla pięciu pasażerów oraz w nie jednym, a dwóch bagażnikach.

Ciągnie to za sobą kolejną korzyść. Pomimo reprezentacyjnego charakteru i drapieżnej sylwetki, I‑Pace mógł zachować wymiary będące poręczne w mieście. Pierwszy crossover marki mierzy niecałe 4,7 metra długości, co znacznie ułatwia znalezienie miejsca na parkingach.

Jaguar od początku swojej działalności znany był z wizjonerskich projektów, które zmieniały świat. Dokonał tego najszybszy w swoich czasach Jaguar XK120 czy też będący ważnym elementem społecznej rewolucji lat 60. Jaguar E‑Type. Teraz Jaguar I‑Pace współkształtuje kolejną rewolucję. Jej efektem będzie wygodniejsze i zdrowsze życie dla nas wszystkich.


Jaguar I-PACE jadący przez miasto