XE SV PROJECT 8 od góry

XE SV PROJECT 8

Najbardziej ekstremalny Jaguar, jaki kiedykolwiek pojawił się na torze Nürburgring Nordschleife.

Najbardziej ekstremalny Jaguar,
jaki kiedykolwiek pojawił się na torze Nürburgring Nordschleife.

Dzięki 600 KM generowanym przez 5,0-litrowy silnik V8 Supercharged, Project 8 jest najmocniejszym Jaguarem w historii. Całkowita produkcja została ściśle ograniczona do 300 samochodów na całym świecie, z których każdy został zmontowany ręcznie w Centrum Technicznym SVO w Warwickshire w Anglii. Do wyboru dwumiejscowa wersja Track Pack lub czteromiejscowa przystosowana do jazdy po drogach – obie dostępne wyłącznie z kierownicą po lewej stronie. Wersje prototypowe były testowane na tora w całej Europie, z których najsłynniejszym jest Nürburgring Nordschleife. Project 8 osiągnął najszybsze okrążenie w historii Jaguara na Nordschleife, szybsze niż jakiegokolwiek innego produkcyjnego czterodrzwiowego sedana w historii i szybsze niż wielu znanych supersamochodów.

Jaguar XE SV PROJECT 8 z przodu
OSIĄGI I MOŻLIWOŚCI

OSIĄGI I MOŻLIWOŚCI

Zaprojektowany, by być najbardziej ekscytującym sportowym sedanem na świecie, Project 8 wykorzystuje zawieszenie wywodzące się ze sportu i zmodyfikowany system napędu na wszystkie koła, aby zapewnić kierowcy doskonałe wyczucie i zwinność. Mocowania amortyzatorów są połączone kulowo, aby poprawić reakcję. Dostępne są dwie wysokości zawieszenia – drogowa i 15 mm niższe ustawienie na tor.
WIĘKSZA MOC DZIĘKI SPRĘŻARCE, NIŻSZA MASA DZIĘKI ALUMINIUM

WIĘKSZA MOC DZIĘKI SPRĘŻARCE, NIŻSZA MASA DZIĘKI ALUMINIUM

Sercem samochodu jest legendarny doładowany silnik V8 Jaguara. Ale prędkość i radość z jazdy to nie tylko moc. Pionierska lekka aluminiowa struktura Jaguara w połączeniu z szerokim zastosowaniem włókna węglowego w Project 8 (w masce, zderzakach, błotnikach, listwach progowych, przednim i tylnym spojlerze) pozwalają ograniczyć masę do minimum.

CHARAKTERYSTYCZNE ELEMENTY

TYLNE SKRZYDŁO

TYLNE SKRZYDŁO

Nadwozie Project 8 zostało gruntownie przeprojektowane, aby zapewnić aerodynamiczne osiągi niezbędne dla samochodu mogącego osiągać 200 mil na godzinę. Zmiany objęły regulowany, głęboki przedni splitter, tylny dyfuzor i duże regulowane tylne skrzydło. Kąt natarcia spoilera można precyzyjnie dostroić, aby zmniejszyć opór lub zmaksymalizować docisk – wytwarzając do 122 kg docisku po osiągnięciu 186 mil na godzinę.
KOŁA I HAMULCE

KOŁA I HAMULCE

By obniżyć o 18 kg masę, w Project 8 zastosowano największe i najbardziej zaawansowane technologicznie hamulce, jakie kiedykolwiek zamontowano w Jaguarze – ogromne 400-milimetrowe tarcze węglowo-ceramiczne z ogromnymi 6-tłoczkowymi zaciskami z przodu. Lekkie kute felgi aluminiowe i specjalnie opracowane opony Michelin Sport Cup 2 łączą doskonałe prowadzenie z wyjątkową przyczepnością i komfortem.
PRAWDZIWE POŁĄCZENIE Z DROGĄ

PRAWDZIWE POŁĄCZENIE Z DROGĄ

Napęd na wszystkie koła zapewnia doskonałą responsywność, przyczepność i zwinność - cechy kluczowe w Jaguarze. Większy priorytet ma przy tym tylna oś, by auto miało bardziej sportową charakterystykę. System Intelligent Driveline Dynamics obejmuje elektroniczny aktywny mechanizm różnicowy, będący elementem tego zaawansowanego sterowanego komputerowo układu przeniesienia napędu. Aby zapewnić najwyższe osiągi, zastosowano unikalną wersję systemu Adaptive Dynamics - w Project 8 obejmuje on także nowy tryb jazdy torowej.
SPORTOWE FOTELE

SPORTOWE FOTELE

Fotele wyścigowe z włókna węglowego są elementem wyposażenia dwumiejscowego Project 8 przeznaczonego na tor. Są one wyposażone w czteropunktowe pasy wyścigowe. Wielopunktowe mocowania zastępują tylne siedzenia. Drogowa wersja Project 8 ma cztery fotele wykończone skórą Ebony z kontrastowymi szwami Oyster. Przednie to specjalne, lekkie fotele Performance z magnezową ramą.
SPOILER TOURING

SPOILER TOURING

Dostępny w limitowanej edycji 15 Project 8, stały spojler Touring zapewnia bardziej subtelny profil i lepszą widoczność do tyłu, przy jednoczesnym zachowaniu aerodynamicznych osiągów pojazdu i niesamowitego przyspieszenia. Chociaż maksymalny docisk jest mniejszy, stabilność przy dużych prędkościach jest zapewniona.
KOŁA

KOŁA

Specjalne, lekkie, kute obręcze kół ze stopów lekkich są mocniejsze i lżejsze niż konwencjonalny odlew, dzięki czemu zapewniają doskonałe prowadzenie. Unikalna konstrukcja koła zmniejsza opór powietrza o 7 %, a specjalnie opracowane opony Michelin Sport Cup 2 łączą wyjątkową przyczepność z komfortem, dzięki czemu są idealne na szosę i na tor.
XE SV PROJECT 8 projekt napędu

MOC JEST Z NAMI

Project 8 to najszybszy sedan Jaguara w historii.
Jego 5,0-litrowy silnik V8 z doładowaniem wytwarza 600 KM mocy i 700 Nm momentu obrotowego, co czyni go najmocniejszym silnikiem, jaki kiedykolwiek zamontowano w drogowym samochodzie Jaguara. Maksymalna prędkość to 200 mil na godzinę (321 km/h), a przyspieszenie od 0 do 60 mil na godzinę zajmuje tylko 3,3 sekundy. 8-biegowa skrzynia biegów samochodu pozwala zmieniać biegi za pomocą łopatek przy kierownicy w zaledwie 0,2 sekundy – krócej niż trwa mrugnięcie okiem.

XE SV PROJECT 8 na drodze