Samochody hybrydowe Jaguara

Samochody hybrydowe Jaguara

Świetne osiągi, oszczędność paliwa i zredukowana emisja dwutlenku węgla – to zalety hybrydowych modeli Jaguar. Nowoczesne napędy typu MHEV i PHEV gwarantują przyjemność z jazdy typową dla marki. Poznaj hybrydowe warianty Jaguarów XE, XF, E-PACE i F-PACE. Sprawdź parametry hybryd i wybierz model dla siebie.

Hybrydowe modele Jaguar

Jaguar wychodzi naprzeciw wyzwaniom współczesnego świata w dziedzinie napędów. Oferuje dwa innowacyjne typy układów hybrydowych: MHEV (tzw. miękka hybryda) i PHEV (hybryda typu plug-in). Napędy spalinowo-elektryczne są dostępne dla większości samochodów w gamie. Dzięki szerokiemu przekrojowi modeli możesz łatwo wybrać Jaguara skrojonego pod Twoje potrzeby.

Napęd hybrydowy jest ekonomiczny i ekologiczny. W przypadku Jaguara nie ma jednak mowy o kompromisach. Modele MHEV i PHEV są równie sportowe i luksusowe, co warianty z tradycyjnymi napędami.

Model Napęd MHEV z silnikiem Diesla Napęd MHEV z silnikiem benzynowym Napęd PHEV z silnikiem benzynowym
XE D200 - -
XF D200 - -
E-PACE D165, D200 P160, P200, P250, P300 P300e
F-PACE D200, D300 P4000 P400e
P – silnik benzynowy; D – silnik diesla; e – napęd plug-in; 160, 165, 200, 250, 300, 400 – oznaczenia mocy silnika

Klasyczne hybrydy HEV – najwcześniejszy typ technologii hybrydowej

Pierwsze powszechnie oferowane samochody hybrydowe wykorzystywały klasyczną technologię HEV – (Hybrid Electric Vehicle), czyli Hybrydowy Samochód Elektryczny. W tym rozwiązaniu silnik elektryczny jest ładowany podczas hamowania, a także przez pracę jednostki spalinowej. Umożliwia to pokonanie niewielkiego dystansu w trybie elektrycznym po samoczynnym naładowaniu akumulatora. Następnie cykl ładowania się powtarza, a w efekcie niewielka część pokonanej trasy zostaje przejechana bezemisyjnie. Rezultatem jest niższe spalanie i mniejsza emisja zanieczyszczeń do atmosfery.


Miękkie hybrydy MHEV – asystujący silnik elektryczny

Samochody hybrydowe typu MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle) to tzw. miękkie hybrydy. Modele tego typu są napędzane przez jednostkę benzynową lub wysokoprężną. Motor spalinowy jest wspomagany przez mały, zintegrowany silnik elektryczny. Samochody wyposażone w technologię MHEV nie pozwalają na jazdę w trybie całkowicie bezemisyjnym. Silnik elektryczny przyczynia się jednak do odczuwalnie wyższych osiągów, a także redukuje spalanie o około 0,5-0,7 l/100 km w stosunku do zwykłego silnika spalinowego. Ładowanie akumulatorów odbywa się poprzez hamowanie rekuperacyjne.


Napęd hybrydowy MHEV Jaguara korzysta z systemu Stop/Start oraz odzyskuje energię przy wytracaniu prędkości. Zwiększa to sprawność energetyczną układu napędowego i przekłada na potencjalnie niższe zużycie paliwa. Możesz przejechać więcej kilometrów przed ponownym napełnieniem zbiornika.


Wśród hybryd MHEV dostępnych w gamie Jaguara największe możliwości wyboru zapewnia model E-PACE. Ten kompaktowy SUV jest dostępny jako hybryda MHEV z dwoma silnikami diesla – D165 oraz D200, a także w czterech wersjach benzynowych. Jaguar E-PACE w najmocniejszej wersji P300 oferuje 296 KM, co przekłada się na znakomite osiągi drogowe. Technologa MHEV jest dostępna także w luksusowych sportowych sedanach Jaguara. Zarówno zadziorny Jaguar XE, jak i bardziej dostojny Jaguar XF są dostępne jako hybryda MHEV w wersji D200.

Hybrydy PHEV – samochody hybrydowe o najwyższych możliwościach

Samochody hybrydowe PHEV (Plug-in Hybrid Elecric Vehicle) wykorzystują najmocniejsze silniki elektryczne i największe akumulatory, które pozwalają pokonać całkiem spory dystans – od kilkudziesięciu kilometrów. Odzyskiwanie energii hamowania czy nawet praca silnika spalinowego nie są tu jedynymi sposobami ładowania akumulatora . Pełne naładowanie akumulatorów jest osiągane poprzez podpięcie samochodu do zewnętrznego źródła prądu.

Jaguar E-PACE także jest dostępny jako hybryda plug-in. Wersja Jaguar E-PACE P300e wykorzystuje napęd PHEV z technologią Electric Rear Axle Drive. To rozwiązanie, w którym silnik spalinowy odpowiada za napędzanie przednich kół, natomiast tylną oś wprawia w ruch silnik elektryczny. Efektem tego samochód może optymalizować spalanie podczas jazdy na silniku benzynowym. Może również wykorzystywać połączenie obydwu osi dla maksymalizacji przyczepności i bezpieczeństwa.

Jaguar E-PACE P300e może przejechać w trybie elektrycznym do 68 kilometrów. W efekcie nawet codzienne poruszanie się po mieście może sprawiać niebywałą przyjemność, która płynie z cichej i bezemisyjnej jazdy w trybie “EV”.

Technologia PHEV zastosowana w większym SUV-ie z gamy Jaguara – F-PACE, wykorzystuje natomiast system Inteligent Driveline Dynamics. Napęd z obu jednostek jest tu łączony a następnie rozprowadzany na osie w proporcji, która idealnie odzwierciedla zidentywikowane przez czujniki i sterownik warunki. System IDD zarządza pracą napędu AWD, aby samochód mógł wykorzystywać moc systemową 400 KM zarówno podczas szybkiej jazdy autostradą, dynamicznego pokonywania zakrętów, jak i jazdy po drogach nieutwardzonych.

Typy napędu hybrydowego – jaki samochód zapewni najwyższą satysfakcję jazdy?

Odpowiednio dobrany napęd hybrydowy jest w stanie przełożyć się na korzyści odczuwalne podczas całego okresu użytkowania samochodu. Dlatego podczas wyboru idealnego modelu nie wystarczy zadać sobie pytania benzyna czy diesel. Jeden i drugi rodzaj jednostki spalinowej może się łączyć z napędami PHEV, MHEV oraz HEV. Stwarza to wiele kombinacji utrudniających podjęcie właściwej decyzji.

Hybryda do jazdy miejskiej

Napęd HEV to rozwiązanie tańsze w produkcji oraz mniej efektywne niż hybryda plug-in. Jest on powszechnie montowany w kompaktowych miejskich samochodach, które niemal nigdy nie opuszczają granic miasta. Z uwagi na brak potrzeby ładowania może sprawdzić się wśród kierowców poruszających się po mieście przez wiele godzin bez przerwy.

Kierowcy, którzy codziennie pokonują kilkanaście kilometrów przy dojeździe do pracy i drugie tyle podczas powrotu, dużo bardziej docenią hybrydę PHEV. Pozostawienie jej do ładowania podczas wizyty w centrum handlowym czy załatwiania spraw na mieście pozwoli zmaksymalizować zasięg elektryczny. Po powrocie do domu wystarczy podłączyć auto do ładowania z gniazdka i pozostawić do rana.

Optymalnym wyborem w gamie marki jest model E-PACE P300e. To kompaktowy SUV, który w ekskluzywnym stylu Jaguara zapewnia codzienny komfort jazdy miejskiej. Jednocześnie samochód dysponuje mocą 309 KM, co sprawia, że jego użytkowanie wywołuje nieopisaną satysfakcję.




Hybryda w dłuższe trasy poza miasto

Chcąc maksymalnie ułatwić sobie korzystanie z samochodu hybrydowego na trasie, najlepiej wybrać wersję MHEV. Jej użytkowanie nie odróżnia się od jazdy zwykłym autem spalinowym. Kierowcy, którzy pokonują wiele kilometrów podczas podróży służbowych, z pewnością docenią klasę sedanów Jaguara. Modele XE oraz XF wykorzystują nadwozia o aerodynamicznej linii zapewniającej niski opór powietrza podczas jazdy autostradą.

Znakomita aerodynamika i silnik wysokoprężny wspierany przez napęd MHEV. To połączenie pozwala Jaguarowi XE ograniczyć zużycie paliwa oraz emisję zanieczyszczeń na trasie. Jednocześnie prowadzenie modelu sprawia, że kierowca bardzo chętnie obiera nieco bardziej kręte drogi.

Jaguar F-PACE to model dla kierowców, którzy potrzebują więcej przestrzeni i wymagają możliwości jazdy w umiarkowanych warunkach terenowych. Dzięki napędowi AWD z systemem IDD F-PACE jest w stanie zaoferować sportowy styl prowadzenia tylnonapędowego Jaguara połączony z wszechstronnością SUV-a. Maksymalny zasięg w trybie elektrycznym wynosi 65 km, co obniża koszty jazdy miejskiej. Jego moc i przestronność sprawiają natomiast, że sprawdzi się także podczas dalekiej podróży autostradą, oraz bliższych wyjazdów w większym gronie.

Najczęściej zadawane pytania

OTWÓRZ

Czym jest samochód hybrydowy?

Miękka hybryda – co to znaczy?

Czym jest hybryda typu plug-in?

Czym się różni hybryda od samochodu elektrycznego?

Czy warto kupić hybrydę?

Czym różnią się samochody hybrydowe od tradycyjnych aut spalinowych?

Jaki jest zasięg samochodów hybrydowych korzystając tylko z silnika elektrycznego?

Jakie są różnice między napędem hybrydowym typu mild-hybrid (MHEV), klasyczne hybrydy (HEV) i plug-in hybrid (PHEV)?

Czy samochody hybrydowe są dobre na długie trasy?

Czy mogę korzystać z samochodu z napędem hybrydowym typu PHEV, jeśli nie mam możliwości ładowania w domu?

POWIĄZANE ARTYKUŁY

SUV HYBRYDOWY JAGUAR

SUV HYBRYDOWY JAGUAR

CO TO JEST PHEV? JAK DZIAŁA HYBRYDA PLUG-IN?

CO TO JEST PHEV? JAK DZIAŁA HYBRYDA PLUG-IN?

JAKIE PALIWO DO HYBRYDY? TANKOWANIE I ŁADOWANIE SAMOCHODÓW HYBRYDOWYCH

JAKIE PALIWO DO HYBRYDY? TANKOWANIE I ŁADOWANIE SAMOCHODÓW HYBRYDOWYCH