Wprowadzając opcje napędu na wszystkie koła w swoich samochodach, inżynierowie marki Jaguar przeanalizowali każdy z układów dostępnych na rynku. Nic jednak nie mogło zapewnić takiego unikalnego doznania, jakiego oczekuje się od Jaguara. Rozwiązaniem było opracowanie napędu samochodów Jaguar na wszystkie koła z systemem Intelligent Driveline Dynamics.
W odróżnieniu od innych układów AWD, system IDD jest w stanie przewidzieć utratę trakcji, zamiast po prostu na nią reagować. W takiej sytuacji system z wyprzedzeniem przenosi moment obrotowy na koła, które mają lepszą przyczepność, aby zapewnić nieprzerwaną radość z jazdy.
Firma Jaguar opracowała dodatkową technologię, która działa równolegle z systemem IDD. System adaptacyjnego reagowania na nawierzchnię został zaprojektowany z myślą o rozróżnianiu pomiędzy różnymi nawierzchniami o niskiej przyczepności – takimi jak błoto, lód, żwir i śnieg – i zapewnieniu rozdziału momentu obrotowego idealnie dostosowanego do warunków. Model XF i XE, czyli sedany Jaguar z napędem AWD, automatycznie przełączają się pomiędzy dwoma trybami programu dla różnych nawierzchni, natomiast F-PACE, SUV z napędem na wszystkie koła, ma trzeci tryb do optymalizacji przyczepności w głębokim śniegu lub głębokim żwirze. Niezależnie od nawierzchni, system adaptacyjnego reagowania znajdzie najlepszy sposób na kontynuowanie jazdy.
Układ AWD samochodu Jaguar z systemem IDD został zaprojektowany jako najlepszy układ AWD do samochodów o wysokich osiągach, nieustannie dostosowujący się dla zapewnienia optymalnej równowagi między przyczepnością a osiągami. Jego lekka, niewymagająca częstego serwisowania technologia zapewnia efektywność napędu na tylne koła w normalnych warunkach oraz stabilność napędu na wszystkie koła w razie potrzeby. Jego zdolność przewidywania i zapobiegania utracie przyczepności oznacza, że jego priorytetem jest zachowanie osiągów. To coś, co samochody Jaguar robią od zawsze.