Jaguar i Baracuta połączyły siły, by celebrować brytyjski design oraz wspólnie odkrywać nadchodzące trendy. Założone kolejno w 1935 r. w Coventry oraz w 1937 r. w Manchesterze, obie marki są odpowiedzialne za stworzenie jednych z najbardziej kultowych i ponadczasowych modeli w świecie mody oraz motoryzacji. Zawsze aktualne i w centrum uwagi, spotykają się jako kuratorzy przewodnika po przyszłych klasykach designu – „Przewodnika po nowych klasykach”.
Aby uhonorować DNA obu marek, stworzono jedyny w swoim rodzaju model Jaguara Baracuta E-PACE oraz kurtkę Jaguar G9 firmy Baracuta. Spełnią one nieodzowną rolę w rozwoju „Przewodnika po nowych klasykach”, podczas którego grupa uznanych influencerów, blogerów, artystów i twórców będzie podróżować do kulturalnych centrów wielkich miastach Europy, poszukując miejsc, mód, trendów oraz ludzi, którzy będą inspirować i kształtować kolejną generację.
W Polsce Jaguar zaprosił do współpracy dwóch artystów. Szymona Brodziaka – jednego z najbardziej utalentowanych i uznanych polskich fotografów, laureata wielu prestiżowych nagród, który swój talent odzwierciedlił w dedykowanej sesji zdjęciowej modelu E-PACE w specjalnej wersji Baracuta.
– Zarówno moda, jak i motoryzacja jest dla mnie sztuką wyrażania siebie i kreowania piękna, które nas otacza. To również obszary, w których trzeba znaleźć kompromis między kreatywnością a funkcjonalnością. Dlatego też myślę, że ich połączenie to naturalna kolej rzeczy, która pozwala odnaleźć nową jakość w tym, co już wcześniej wydawało się skończonym dziełem sztuki. Przez kadry zdjęć lubię opowiadać historie, które przypominają klatki z filmów, które nigdy nie powstały. Dlatego kiedy zostałem zaproszony do stworzenia fotografii w kontekście hasła The New Classic, niemal natychmiast wyobraziłem sobie scenę, która finalnie znalazła się motywem przewodnim kampanii. Doceniam też wolność i możliwość kreacji jaką dostałem przy tej sesji – komentuje Szymon Brodziak.
Drugą artystką wybraną przez Jaguara była Karla Gruszecki. Karla to jedna z najbardziej cenionych polskich stylistek, która pracowała dla największych marek modowych na świecie. W ramach swojego zaangażowania w projekt Jaguara i Baracuty pokazała, jak wygląda proces kreatywny pracy nad stylizacją. Przygotowany przez nią dedykowany projektowi autorski moodboard pokazuje jak wiele inspiracji jest potrzebnych do stworzenia finalnej stylizacji i jak bardzo klasyka ma wpływ na obecne i przyszłe trendy.
Sam bohater kolaboracji Jaguar x Baracuta to model E-PACE P300e wyprodukowany w ekskluzywnym kolorze nadwozia ‘Neutro’. Ten wyjątkowy Jaguar „nosi” na drzwiach i bagażniku charakterystyczną dla marki Baracuta kratę, która została również użyta w dedykowanej projektowi klasycznej kurtce G9. Ten sam wzór został również naniesiony na konstrukcję dachu. Ponadto E-PACE wyposażony jest w zagłówki z wyhaftowanym emblematem Baracuta, a logo firmy znajduje się też na tylnej szybie oraz w lampach oświetlających podłoże, które wyświetlają znak firmowy Baracuta.
Kurtka G9 Jaguar firmy Baracuta ma wyszytą na rękawie nazwę ‘Jaguar’, a na podszewce logo edycji specjalnej Jaguar x Baracuda.