Samochody elektryczne są często kojarzone z ciszą i ekologią. Jaguar I-PACE to dowód na to, że auta na prąd mogą oferować także niezwykłe osiągi i przyjemność z prowadzenia. Dowiedz się, dlaczego warto wybrać samochód elektryczny klasy premium i umów się na jazdę testową.
I-PACE to pierwszy w pełni elektryczny model Jaguara. Jak przystało na samochód tej marki, wyróżnia się sportowymi osiągami. Napęd elektrycznego SUV-a cechuje się wysoką mocą i bardzo dużym maksymalnym momentem obrotowym. Poznaj najważniejsze parametry modelu Jaguar I-PACE.
Parametr | Jaguar I-PACE |
---|---|
Moc maksymalna | 400 KM |
Maksymalny moment obrotowy | 696 nm |
Zasięg w cyklu WLTP | 470 km |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 4,8 s |
Pojemność akumulatora | 90 kWh |
Moc na poziomie 400 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 696 Nm to parametry, które już na papierze robią wrażenie. Ważne jest jednak także to, w jaki sposób możesz korzystać z takich osiągów.
Maksymalny moment obrotowy będzie dostępny, gdy tylko wciśniesz pedał przyspieszenia. 696 Nm przyda się nie tylko podczas jazdy po autostradzie. Siła, jaką dysponuje Jaguar I-PACE, jest porównywalna lub nawet większa niż w dieslach montowanych w typowych terenówkach. Dzięki wysokiemu momentowi możesz pokonywać błotniste drogi czy wspinać się na wzniesienia. Ważną cechą napędu elektrycznego na tle silników spalinowych z klasycznymi skrzyniami biegów jest także wysoka elastyczność i zdolność błyskawicznego przyspieszania nie tylko od 0 do 100 km/h, ale w całym zakresie prędkości.
Typowy silnik spalinowy zmienia tylko ok. 30-40% energii pochodzącej z paliwa na energię mechaniczną. Elektryczny napęd Jaguara I-PACE ma znacznie wyższą sprawność – na poziomie 97%.
Jaguar I-PACE ma nowoczesny, elektryczny napęd AWD. Osie nie są połączone wałem – jak w tradycyjnych modelach spalinowych. Każda z osi napędzana jest osobnym silnikiem elektrycznym.
Układ czujników i system Adaptive Surface Response dbają o to, żeby zapewnić jak najlepsze właściwości jezdne. Optymalny rozkład momentu obrotowego jest wyliczany na bieżąco, gwarantując jak najwyższą przyczepność bez względu na warunki pogodowe.
Duża moc czy napęd AWD to bardzo ważne cechy samochodu o sportowej charakterystyce. Za to, jak auto pokonuje zakręty, natomiast w dużej mierze odpowiada konstrukcja karoserii.
I-PACE to najsztywniejszy ze wszystkich Jaguarów (36 KnM/°), dzięki integracji akumulatorów z nadwoziem. Elektryczny SUV ma też idealny rozkład mas między osiami – 50/50. Prowadzenie w zakrętach poprawia też nisko położony środek ciężkości, który udało się uzyskać m.in. za sprawą umieszczenia akumulatorów w podłodze. To wszystko powoduje, że w połączeniu ze sterowanym elektronicznie zawieszeniem pneumatycznym uzyskujemy SUV-a, który swoim sportowym prowadzeniem deklasuje niejedno sportowe coupe.